Pengacara Tidak Bertudung Cakap Pasal Bertudung Di TV3

on 15 Aug 2012

Entah la nak kata apa…tetapi penulis ada rasa sikit pelik la bila dua pengacara beragama Islam yang tidak bertudung bercakap pasal isu tudung di televisyen. Isu yang dibincangkan, 'bertudung tetapi seksi' dalam salah satu segmen program Wanita Hari Ini yang disiarkan akhir tahun lalu. 


Untuk cover malu, beberapa baris ayat seperti berikut telah digunakan oleh pengacara - "Kita bukanlah orang yang arif…masih sedang mempelajari selok-belok dan cara pemakaian yang sesuai untuk dijadikan pedoman…," Ah lama betul belajar cara nak pakai tudung ni ye? Ada jugak baris ayat konsep bertudung. Memakai tudung itu konsep atau ia selari dengan tuntutan menutup aurat. Sebenarnya topik itu ok. Namun, bila keluar ayat-ayat cover line tu yang buat rasa nak tergelak tu. Saksikan video rakaman rancangan tersebut di bawah.



*Tak bertudung tapi bicara pasal bertudung dengan isu bertajuk 'bertudung tetapi seksi'. Sekurang-kurangnya yang bertudung tapi seksi tu dapat jugak pahala sebab bertudung. Yang tak bertudung? Haha..
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }