Biodata Dan Gambar Pelakon Neelofa

on 27 Feb 2012

Biodata dan gambar pelakon neelofa.

Neelofa.. Dulu masa neelofa mula terkenal, aku tertanya-tanya siapa neelofa ni? Nak google malas. Bila tanya member siapa neelofa jawapan dia : "Yang badan baekkk tulah!" Cehh. Tak lama lepas tu melalui tv, barulah aku tahu siapa neelofa. Kalau jantan-jantan miang kenal neelofa sebab badan dia mantap, aku pulak kenal neelofa dari drama tahajjud cinta. Hehe.

Anyway, mungkin ada peminat yang masih tak tahu biodata pelakon neelofa. So ni biodata dengan gambar dia.


Nama : Noor Neelofa Mohd Noor 
Tarikh lahir : 10 Februari 1989 
Asal : Pasir Mas, Kelantan 
Keluarga : Anak ketiga daripada sembilan beradik 
Pendidikan : Ijazah sarjana muda, perdagangan antarabangsa & pemasaran
Karier : Juara Dewi Remaja 2010, model iklan, pelakon dan pengacara 
Drama dan filem : Kasih najihah, tahajjud cinta dan kitab cinta, azura, rentaz, lemak kampung santan dan saya amat mencintaimu 

Mungkin korang pelik, macam mana dia boleh terkenal sedangkan drama dengan filem dia taklah banyak mana. Actually, kontroversi tahun lepas banyak membantu menaikkan nama dia. Tapi bagi aku neelofa bukan artis yang bergantung pada paras rupa semata-mata untuk pancing pengarah drama/filem. Dia memang ada bakat berlakon (berdasarkan lakonan dalam tahajjud cinta).  

Apa-apa pun blog hawau ingin ucapkan good luck kepada neelofa. Semoga karier neelofa akan terus bersinar-sinar. Lagi gambar :








Ranking: 5

{ 1 comments... read them below or add one }