6 Aktiviti Wanita Dalam Toilet

on 5 Mar 2012

6 aktiviti kaum wanita yg selalu dilakukan dalam toilet. Menurut survei marketing research Strategy One, 41 % orang bergosip, 30 % berborak tentang pekerjaan, 20 % berbincang kehidupan seks, dan 16 % membuka kisah cinta mereka. 



Survey oleh Georgia-Pacific (pembuat tisu Quilted Northern) ini melibatkan hampir 1.300 lelaki dan wanita berusia 18-64 tahun. Dari survey tersebut, disimpulkan bahawa tandas bukan lagi sekadar tempat untuk buang air kecil/besar tapi dah jadi sebuah tempat sosial. 

Berikut ialah enam hal yang biasa dilakukan perempuan ketika sedang berada di tandas.

1. Mengumpat tentang hal orang lain. 86 % orang yang menyertai survey mengakui mereka bercakap apa saja dari kisah seks di pejabat hingga hal rakan sekerja yang jadi anak emas bos. 

Tips: Jika nak mengumpat orang lain, lakukan di tempat yang lebih baik. Mungkin orang yang anda katakan ada di dalam salah satu bilik itu, atau yang paling terbaik : berhenti mengata orang lain! 

2. Mendengar orang yang sedang bergosip. Sebanyak 57 % mengatakan hal-hal buruk tentang rakan kerja dalam tandas. 

Tips: Jika anda sedang di dalam bilik dan mendengar orang lain mengumpat, segeralah keluar sebelum mereka selesai berbual. 

3. Mencari bilik yang berada kawasan di tengah. Ini penemuan yg cukup menarik. Hal ini menunjukkan bahwa lokasi kesukaan perempuan di tandas adalah yang berada di tengah. Kenapa macam tu? Kerana memilih nak masuk bilik tandas yang mana 1 tidak perlu menggunakan otak untuk membuat keputusan. 

4. Kadang-kadang, tidak flush setelah buang air kecil. Puncanya kerana petugas cleaning service tidak menyediakan tisu yang baru, dan malu untuk meminta tisu pada orang di bilik sebelah. Sebanyak 56 % perempuan yang disurvey mengatakan mereka tidak suka meminta tisu seperti itu. 

5. Berkhayal, Mengelamun dan merokok. Sesetengah tempat melarang merokok di tempat kerja. Jalan penyelesaian, merokok dalam tandas. Mereka melakukannya mengaku terpaksa, selain itu mereka juga menggunakan waktu merokok untuk mengelamun, melupakan sekejap hal pekerjaan, atau menenangkan fikiran. Dan banyak juga perempuan yang masuk ke tandas untuk menangis. 

6. Membetulkan rambut dan solekan. Kat mana lagi tempat perempuan menyapu semula bedak, maskara, dan lipstik yang sudah luntur, tanpa menarik perhatian orang lain kecuali di tandas? Mereka juga menukar pakaian dan membetulkan kembali rambut yang sudah kusut. Di sesetengah toilet di kafe atau hotel, biasanya disediakan perfume. Inilah sebabnya, perempuan suka berada lama-lama dalam tandas.


Sumber : Informasi.my
Ranking: 5

{ 3 comments... read them below or add one }

Unknown said...

alamak~macam mana bley kantoi neh!


8 March 2012 at 13:58
Touya said...

takder tangkap gambar depan cermin ?


8 March 2012 at 14:05
Anonymous said...

semua tu. tu semua utk bitchy2 bimbo2 nye keje je. bukan perempuan. hahahahha


23 March 2012 at 16:38